לפיד בטקס האזכרה לרבין: "אין תסריט שניכנס לממשלה"

איתי גדסי No Comments on לפיד בטקס האזכרה לרבין: "אין תסריט שניכנס לממשלה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, בטקס האזכרה הממלכתי ללאה ויצחק רבין ז"ל, בהר הרצל: "האזכרה הזו, ליצחק רבין מתקיימת רק כמה ימים אחרי שמדינת ישראל הלכה לבחירות וחזרה מהן שוב מפולגת, שוב כועסת, שוב מאיימת להתפצל ל"אנחנו והם". רצח רבין היה נסיון התנקשות בעצם הרעיון של חיים משותפים".

לפיד התייחס להפסד בבחירות ואמר: "הממשלה בראשה אני עומד הפסידה בבחירות שנערכו בשבוע שעבר. אני לא מתכונן לבזבז את חיי בלשנוא את מי שניצח. אני לא מתכונן להפנות את גבי לאלה שלא בחרו בנו. מי שמאמין בדמוקרטיה הישראלית כשהוא מנצח, צריך להאמין בה גם כשהוא מפסיד".

"אין תסריט ואין מצב שבו ניכנס לממשלה החדשה" הוסיף ראש הממשלה היוצא. "נילחם מהאופוזיציה על השקפת עולמנו ועל הערכים של ציבור ענק שבחר בנו. נילחם – עד שנחזור לשלטון. גם זו מורשת רבין, גם זה חלק מהביוגרפיה שלו, לא לוותר לעולם על מה שאתה מאמין בו" אמר לפיד.

בסיום דבריו אמר לפיד: "אין שום טעם באזכרה הזו, אין שום טעם ביום הזה, אם לא נלמד מזה משהו. אם לא נפיק את הלקח. הדבר שעלינו ללמוד מחייו ומותו של יצחק רבין, הוא שאהבת מולדת היא קודם כל ולפני הכל אהבת האנשים שחיים אתך ביחד באותה מולדת".



0 תגובות